Vi lærer ved å åpne tusen nye dører, sier psykologen Paul Moxnes. Jeg føler meg både heldig og privilegert når reisen min nå fortsetter tilbake til mediebransjen og Hamar Media!
Jeg tror på å åpne nye dører ved jevne mellomrom. Jeg liker varierte utfordringer. Jeg liker å tvinge meg ut på planken i ny og ne.
Ting på ikke bli for komfortabelt. For mye autopilot. Det må være en sunn porsjon stress involvert i jobbhverdagen – bare ikke for mye stress. Det gjelder å finne flytsonen.
I Hamarregionen-apparatet har det ikke manglet på utfordringer og muligheter. Ei heller på sunt stress. Jeg har nytt godt av enorm tillit – som har gjort det mulig å fokusere på svært givende og utfordrende oppgaver som å bygge næringsklyngen VRINN, bidra med å opprette og drive PARK og ellers jobbe med møteplasser, kommunikasjon og andre tiltak som fremmer vår herlige region.
Det har blitt 4,5 år med litt av reise. I skjæringspunktet mellom offentlig, privat, akademia, gründere og kapital. Jeg kan umulig ha lært så mye på så kort tid før!
Tusen, tusen takk, fantastiske, dedikerte, rause, engasjerte, utfordrende, positive, skarpe og varme kolleger i Hamarregionen! Takk for all læring, morsomme, krevende og givende stunder! 💚
Nå seiler jeg altså videre tilbake til mediebransjen – hvor jeg startet mitt yrkesaktive liv på slutten av 90-tallet. En bransje i enorm endring selvsagt (hvilken er ikke det?), med et samfunnsoppdrag som etter min mening bare blir viktigere og viktigere.
Hamar Media er Innlandets største mediehus og har nærmere 100 år med historikk i gangene. Den mest kjente merkevaren i konsernet er Hamar Arbeiderblad. Hos Hamar Media blir jeg ansvarlig for en ny avdeling «Teknologi og Data», hvor blant annet utviklingsressurser, design/UX, IKT-drift og ansvar for data/analyse er plassert.
Vi bygger fremtidens mediehus – vil du være med på reisen?
Det betyr arbeid med produktuvikling og «data-fisering» tett samspill med ulike redaksjoner, så vel som «in-house» kommunikasjonsbyrå, salgs- og trykkerifunksjoner. For å nevne noe.
Et sentralt spørsmål blir hvordan vi rigger et moderne mediehus for fremtiden. Hvordan kan vi spille på lag med abonnenter, kunder og andre plattformer? Hvilke verdiøkende tjenester kan vi innføre – hvordan bruker vi data for å skaffe oss forretningsmessige fordeler? Det handler jo til syvende og sist om å drive butikk.
Så må vi for all del ha det GØY underveis! Jeg gleder meg skikkelig til å bli kjent med nye kolleger og ta fatt på nye og utfordrende oppgaver. Jeg føler meg heldig som får slike muligheter – og lover å ta vare på sjansen til å lære noe nytt! 🙂
Tusen takk for meg Hamarregionen – du er for alltid en del av hjertet mitt! 💙
PSST: Kanskje du er interessert i å bli med på reisen i Hamar Media? Ta kontakt da vel – vi søker nå etter utviklere – men er åpen for alle henvendelser 🙂
(Toppbilde: Pexels.com)