Det er utrolig motiverende…

audiovisuelt

… når man i sin første fulle uke som redaktør for et ganske ferskt nettmagasin når 20 000 unike besøkende og setter KLAR leserrekord! Jeg snakker om Audiovisuelt.no – som er Tek.no-nettverkets og Edda Digitals nye satsning innen lyd- og bildesegmentet.

Det er også utrolig gøy å være tilbake i redaktørstolen, etter noen måneder i en rolle som produktsjef og bindeledd mellom redaksjon, teknisk avdeling og salgsteam. Jeg er nok litt for redaksjonell av legning til å trives alt for godt på «den mørke siden», men det har likevel vært veldig lærerikt.

Denne lærdommen er jeg sikker på blir nyttig å ta med seg inn i min nye rolle. Det skader neppe å vite litt om hvordan sjappa drives. Det skader ikke å vite noe om hvordan «BI-folkene» kommuniserer, eller hvordan hvordan annonsører og sponsorer tenker.

Ellers skjer det vanvittig mye på lyd- og bildefronten, og særlig i den delen som vi på Audiovisuelt skal være gode på – nemlig det som litt moteaktig kalles «det digitale hjem» – når alle produktene snakker sammen, smelter sammen og «alt» kobles opp mot nettet. En TV er ikke bare en TV lenger – og en Blu-ray-spiller gjøre langt mer enn å spille av de runde platene.

Jeg har alltid hatt stor interesse for alt som har med teknologi å gjøre, men hovedinteressen har jo opp gjennom årene vært på PC-hardware. Når jeg nå får mulighet til å fordype meg i en litt annen sjanger, merker jeg at den barnslige nerden i meg kommer frem igjen. Og jeg liker det jeg ser!

Det kommer til å bli en tid med mye hektisk jobbing fremover – men jeg gleder meg enormt til å ta fatt på fortsettelsen. Jeg gleder meg til å leke enda mer nerd!

Bare følg med. Det kommer mye bra lyd- og bildestoff på Audivisuelt fremover. Hold deg gjerne oppdatert ved å følge Audiovisuelt på Twitter.

Share

Håvard Røste

Hei, stas at du er innom! Jeg har 20 års erfaring fra ulike roller i skjæringspunktet mellom teknologi, medier og kommunikasjon. Utdannet innen systemutvikling og har alltid hatt enorm interesse for tech og medier, men har etter hvert også fått litt sansen for folk. Har hatt roller som journalist, ansvarlig redaktør, produktsjef, kommunikasjonsrådgiver, PR-sjef, daglig leder, prosjektleder og klyngeleder. I tillegg har jeg erfaring som gründer fra flere bedriftsetableringer. Er for tiden ansatt i den offensive mediebedriften Hamar Media hvor jeg har ansvar for området "Teknologi og Data". Når jeg ikke jobber med medier og tech er det trolig joggeskoene som slites ut, spader som settes i jorden eller malekoster som svinges. Ellers blir fluestanga ALT for lite brukt! :-)